ΠΕΡΙΠΟΛΩΝΤΑΣ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

 

Αφότου ο άνθρωπος οργανώθηκε σε κοινωνίες προκειμένου να ικανοποιήσει τις ανησυχίες του και λύσει τα προβλήματά του, από συστάσεως  αυτών, ξεχώρισαν σε τρείς κατηγορίες-ομάδες από τη πιο μικρή  κοινωνική ομάδα μέχρι την πιο μεγάλη,

Η πρώτη ομάδα .πολύ ολιγάριθμη, κινεί και ρυθμίζει τα πάντα γύρω της. Είναι  εκείνη  που ουσιαστικά κυβερνάει.

Η δεύτερη , λίγο μεγαλύτερη σε αριθμό από τη πρώτη. αντιλαμβάνεται τα δρώμενα

γύρω  της και προσπαθεί να εισέλθει και αυτή στην «Ελιτική«   ομάδα.  Προσπάθεια δύσκολη κι ενίοτε μάταιη .Η πρώτη ομάδα κινείται σε πολύ στεγανά διαμερίσματα ,

Και η Τρίτη , η πολυάριθμη, δεν αντιλαμβάνεται τίποτα απ΄ όσα γίνονται γύρω της.

Οι λόγοι της άγνοιάς της πολλοί και διάφοροι. ( Παιδεία ,οξύνοια, αδιαφορία, ιδεοληψία ,αγώνας επιβίωσης κ.α.)

Τη πολυάριθμη αυτή ομάδα στοχεύουν ανελέητα τα κέντρα διαμόρφωσης  κοινής γνώμης. ιδίως τα  κομματικά, προκειμένου να πετύχουν τούς στόχους τους. Η εξέλιξη  των γεγονότων  με την επανάληψη  των ίδιων λαθών έχει αποδείξει  διαχρονικά ,ότι η προσπάθεια τους δεν είναι  εις μάτην  ούτε  και δύσκολη.  Η παραπληροφόρηση  και το εμπόριο ελπίδων .αποδεικνύονται  αποτελεσματικά όπλα στη φαρέτρα των λαοπλάνων.

Και το ερώτημα. Υπάρχει θεραπεία ;  Οι σώφρονες  φωνές και όσοι ανησυχούν για το μέλλον αυτής της χώρας  φωνάζουν: Μόνο αν υπάρξει σωστή παιδεία. Μόνο όταν το σχολείο γίνει και παιδαγωγικό πέρα από την απόκτηση γνώσεων  θα υπάρξει ελπίδα για το αύριο.

Ιστορικά στη Ελλάδα,  με πολύ λίγες εξαιρέσεις, κάθε ΄΄ολιγαρχία΄΄  (διάβαζε πρώτη πιο πάνω ομάδα ) που κυβερνά κατ΄ ευφημισμόν ΄΄Δημοκρατικά΄΄ τη χώρα, δεν επιθυμεί να ανοίξουνε τα μάτια  και μυαλά  της πελατειακής της ομάδας. (Δηλαδή της τρίτης) Το οποιοδήποτε επίπεδο ενός λαού δεν είναι άμοιρο των κυβερνώντων και κυβερνωμένων. Όλοι είναι συνυπεύθυνοι  με το μεγαλύτερο ποσοστό φυσικά στους κυβερνώντας που κατάντησαν τον ιερό θεσμό του πολιτικού ηγέτη σε αυστηρά κλειστό  κι΄ επικερδές επάγγελμα. Είναι οι κύριοι υπεύθυνοι της άθλιας, σε όλους τους τομείς, κατάντιας της πατρίδας μας και του ζοφερού μέλλοντος της.

΄Εγραφε  ο Artur de Gopineau ,πρεσβευτής της Γαλλίας  στην Ελλάδα 1864-1868,

<< Η Ελλάδα υπέφερε λοιπόν από τις εξεγέρσεις, τις συνεχείς κυβερνητικές αλλαγές, τη ληστεία (σήμερα θα έγραφε διαφθορά-κατάχρηση δημοσίου χρήματος) , κι ένα σωρό άλλα, επειδή είχε να θρέψει μια στρατιά εκλογικών προϊόντων , συν τους εκλογείς, Και σε τελική ανάλυση έτρεφε πολύ μίζερα τόσο άγοντες  όσο και αγομένους. ( Από το βιβλίο του ΄΄Στο Βασίλειο των Ελλήνων’’ 1878. Εκδόσεις Περίπλους.)

Αλήθεια, τι έχει αλλάξει μέχρι και σήμερα ;

Στην στήλη «Απόψεις« αναφέρουμε τον ρόλο του πνευματικού κόσμου που οφείλει.

Να πώς οι μπροστάρηδες πνευματικοί ηγέτες ξεσήκωναν τον Έλληνα με  την αιχμηρή

 τους πέννα. «Δεν έχω λόγια να σας πω, παρά μονάχα ένα,  Μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του εικοσιένα», αλλά και στηλίτευαν και τα κακώς κείμενα της εποχής τους. ΄Εγραφε ο μεγάλος  μας ποιητής Κωστής Παλαμάς .

Γύριζε «Γύριζε, μη σταθής ποτέ, ρίξε μας πέτρα μαύρη / ο ψεύτης είδωλο είν΄εδώ,

το προσκυνά η πλεμπάγια*/ η Αλήθεια τόπο να σταθή μια σπιθαμή δε θάβρη /

Αλάργα, Μόρα**της ψυχής της χώρας τα μουράγια / Από θαμπούς ντερβίσηδες και στέρφους μανταρίνους / κι από τους χαλκοπράσινους η Πολιτεία πατιέται./

Χαρά στους χασομέρηδες! Χαρά στους Αρλεκίνους! / Σκλάβος ξανάσκυψε ο ρωμιός και δασκαλοκρατιέται. / Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η  Όσσα, /

Ραγιάδες έχεις, μάννα γή, σκυφτούς για το χαράτσι / κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, / των Ευρωπαίων περιγελά και των ρχαίων παλιάτσι. /

Και δημοκόποι, Κλέωνες  και λαγοκόποι  ζωίλοι, / και Μαμμωνάδες, βάρβαροι,  και χαύνοι λεβαντίνοι. / Λύκοι, ώ κοπάδια, οι πιστικοί και ψωριασμένοι οι σκύλοι /

Κι οι χαροκόποι διάντροποι και πόρνη η Ρωμιοσύνη»!

  • πλεμπάγια. όχλος, συρφετός, χυδαίος

**  Μόρα. Κατάσταση  εφιαλτική, αγωνίας.

Και πάλι : Αλήθεια τι έχει αλλάξει μέχρι και σήμερα ;

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: