ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ…ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ  Π.Ν.

 

Στο προηγούμενο τεύχος γράψαμε για τα απανωτά ατυχήματα του ΑΤ ΛΕΩΝ  D50 της εποχής των Βαλκανικών Πολέμων ,έως και την απώλειά του το 1941.

Η στήλη μας , σε αυτό το τεύχος  θα ασχοληθεί με το πλοίο που κληρονόμησε το όνομα  δέκα μόλις χρόνια μετά την απώλεια του πρώτου  αντιτορπιλικού. Πρόκειται για το δεύτερο «ΑΤ ΛΕΩΝ« D54 που παραχωρήθηκε από τις ΗΠΑ το 1951 μαζί με άλλα τρία ιδίου τύπου ,πιο γνωστά ως ‘’Θηρία’’ ( ΑΕΤΟΣ, ΙΕΡΑΞ ,ΠΑΝΘΗΡ.)

Τα πλοία αυτά με τον σύγχρονο εξοπλισμό τους  (ηλεκτρονικό, οπλικό, ενδιαίτηση  πληρώματος  κ.α.) αποτελούσαν ότι πιο σύγχρονο είχε να δείξει το Π.Ν. την δεκαετία του 1950 ( μαζί με τα ΑΤ ΔΟΞΑ και ΝΙΚΗ που είχαν παραληφθεί το 1950 ) , σε σύγκριση πάντα με τα γερασμένα  πλοία του Β΄Π.Π.,  τα τύπου HUND.

Το ΛΕΩΝ ( πρώην USS ELDRIDGE DE 173 ) έφερε μαζί του και έναν μύθο επιστημονικής φαντασίας ,ως έχοντα λάβει μέρος στο αποκαλούμενο «πείραμα της Φιλαδέλφειας« (ένα υποτιθέμενο μυστικό πείραμα που έκανε το Ναυτικό των ΗΠΑ το 1943) όπου το πλοίο έγινε για λίγο ..αόρατο και τηλεμεταφερόμενο  σε άλλο σημείο από το αρχικό του στίγμα!!

Ευφάνταστοι εραστές και λάτρεις έργων  επιστημονικής φαντασίας διέδιδαν ότι, περίεργοι  ήχοι και συμπεριφορές ακολουθούσαν το πλοίο μετά το πείραμα αυτό.

Βέβαια τίποτα δεν διαπιστώθηκε από όλα αυτά (έχοντας προσωπικά υπηρετήσει για λίγο στο εν λόγω πλοίο το 1957)  και έμειναν μόνο τα χιουμοριστικά και με σκωπτική διάθεση πειράγματα και ερωτήσεις προς τα εκάστοτε πληρώματα του πλοίου.

Πώς και Γιατί όμως το πλοίο κληρονόμησε αυτόν τον μύθο ; Λεπτομέρειες κανείς δεν ήξερε. Πόση  αλήθεια υπάρχει άραγε στην ιστορία του πειράματος και πώς ξεκίνησε ;

Πρόσφατα βρήκα στη δανειστική βιβλιοθήκη του Συνδέσμου μας ένα τόμο με  τίτλο << ΤΟ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟ>> του 1982 εκδόσεις ΩΡΙΩΝ που έγραφε για το πείραμα της Φιλαδέλφειας με πολλές λεπτομέρειες και φωτογραφίες των εμπλεκομένων στην υπόθεση.

Ο Πώλ Μπέγκ (;) που ασχολήθηκε με το θέμα  και με βάση των όσων ερεύνησαν και έγραψαν στο βιβλίο τους «Το Πείραμα της Φιλαδέλφειας« το 1979 δύο διάσημοι συγγραφείς , οι Τσάρλς Μπέρλιτζ και Γουίλλιαμ Μούρ, διηγείται :

Η Ιστορία αρχίζει τον Δεκέμβριο του 1920 όταν ο καθηγητής αστρονομίας και μαθηματικών ,Μόρις Κ.Τζέσοπ,(που οι έρευνές του οδήγησαν στην ανακάλυψη πολλών διπλών αστεριών,) μελέτησε για πολύ καιρό τα ερείπια των Μάγια και των Ινκα, και πίστευε ακράδαντα ότι τα αρχικά κτίρια κατασκευάστηκαν από κάποια ανώτερη τεχνολογία από άλλο κόσμο. Το φαινόμενο των UFO ( Unknown Flying Object) τον είχε επηρεάσει παρά πολύ, όπως και την τότε κοινή γνώμη, και είχε γράψει για το θέμα αυτό  4 βιβλία. Σε ένα από αυτά που δημοσιεύτηκε το 1955 παρότρυνε  τους αναγνώστες να ασκήσουν πιέσεις στους πολιτικούς ,προκειμένου να γίνει έρευνα στη θεωρία του « Ενοποιημένου πεδίου«,( ένα δυσνόητο επιστημονικό πείραμα για τους μη μυημένους στη φυσική επιστήμη. Η αναζήτηση της ενότητας αυτής απασχόλησε και τον Αϊνστάιν επί 20 χρόνια (θεωρεία της σχετικότητας) ,

Ο Τζέσοπ πίστευε ότι η θεωρία αυτή έκρυβε την απάντηση της προωθητικής δύναμης των UFO. Το τελευταίο του βιβλίο κίνησε το ενδιαφέρον της Αμερικάνικης Κυβέρνησης και το Γραφείο Ναυτικής έρευνας της Ουάσιγκτον, (ΟΝR) με τους αντιπλοίαρχο Τζώρτζ Γ, Χούβερ και πλοίαρχο Σίντεϋ, επικεφαλής των ειδικών προγραμμάτων. Ήρθαν σε επαφή με τον  Τζέσοπ  διότι στο επάνω και κάτω μέρος των σελίδων του βιβλίου υπήρχαν κρίσεις από τρία άλλα  άτομα  που φανέρωναν κάποια γνώση για τα UFO τις μεθόδους προώθησης τους και την προέλευση  και το παρελθόν των όντων που τα χειρίζονται. Ποτέ δεν δόθηκε μια ικανοποιητική εξήγηση για το ενδιαφέρον  που έδειξε η ONR.Οι  Χούβερ και  Σίντεϋ δήλωσαν προσωπικό ενδιαφέρον και μόνο.

Στις 13-01-1955 ο Τζέσοπ έλαβε μια επιστολή από έναν αναγνώστη ονόματι Κάρλος Μιγκέλ Αλλιέντε , ο οποίος ισχυρίστηκε ότι το 1943 κάποιος  Δρ Φράνκλιν Ρένο, πέτυχε μια εφαρμογή της θεωρίας του ενοποιημένου πεδίου του Αϊνστάιν, εφαρμογή που χρησιμοποιήθηκε από το Π.Ν. των ΗΠΑ κάνοντας ένα πείραμα, όπου ένα  αντιτορπιλικό (το DE 173) και το πλήρωμά του  έγιναν για λίγο χρόνο αόρατα. Το πείραμα έγινε στη θάλασσα  τον Οκτώβριο του 1943 .Ο Αλλιέντε ισχυρίστηκα ότι ήταν αυτόπτης μάρτυρας του  σκηνικού διότι το πλοίο που ήταν ναυτολογημένος,

το ατμόπλοιο Andrew Furuseth βρέθηκε στην περιοχή  του πειράματος. «Έβλεπα τον αέρα γύρω από το πλοίο…να γίνεται λίγο – πολύ λίγο- σκουρότερος από τον άλλο αέρα. Είδα μετά  από λίγα λεπτά,, μία πυκνή πράσινη ομίχλη να σηκώνεται σαν αραιό σύννεφο… Το Eldridge ήταν σαν να κολυμπούσε σε ένα παράξενο δυναμικό πεδίο που επεκτεινόταν 90 μέτρα από κάθε άκρη του καραβιού, Σχεδόν «έχωσα« το χέρι μου μέχρι τον αγκώνα σε αυτό το ανεπανάληπτο πεδίο. Συνέχιζα να κοιτάω όταν το DE 173 έγινε ξαφνικά αόρατο στα ανθρώπινα μάτια». Αυτή  είναι η μοναδική μαρτυρία για το φερόμενο πείραμα. όπως  την περιέγραψε ο Αλλιέντε στους Μπέρλιτζ και Μούρ, Μαρτυρία που δεν επιβεβαιώθηκε  από κανένα άλλο μέλος του Andrew Furuseth αλλά και ούτε διαψεύστηκε.

Και κλείνουμε την αφήγησή μας με ορισμένα γεγονότα, από αυτά που δημιουργούν ένα πέπλο μυστηρίου, τροφοδοτώντας  την διαιώνιση του μύθου, του κάθε μύθου και όχι μόνο της ιστορίας μας.

*    Είναι άγνωστο το βάθος και μέγεθος των ερευνών του Τζέσοπ για το θέμα των UFO.Στις 20-4-1959 ο ερευνητής βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του σ’ ένα

Πάρκο στη  Φλώριδα. Ένας σωλήνας  από το κλειστό αυτοκίνητο  ήταν συνδεδεμένος με την εξάτμιση. Επίσημη ανακοίνωση. Αυτοκτονία. Γνωστοί του Τζέσοπ είπαν ότι δεν ήταν άνθρωπος που θα αυτοκτονούσε. Άλλοι υπέθεσαν ότι  πλήρωσε το τίμημα της άρνησής του να εγκαταλείψει τις έρευνες για τα UFO

*   Ο Κάρλος Αλλιέντε  ήταν ένα αίνιγμα .Βεβαιώθηκε ότι ήταν πλήρωμα του Αndrew Furuseth.,ότι ήταν ο αποστολέας της επιστολής  και ότι είχε γράψει πολλές παρατηρήσεις  στο βιβλίο του  Τζέσοπ, Ήταν ακριβοθώρητος  από όλους τους ερευνητές που τον αναζητούσαν. και οι μόνοι που τον συνάντησαν ήταν οι  Μπέρλιτζ και Μούρ  τους οποίους διαβεβαίωσε τα όσα είδε και ότι δεν είχε πρόθεση να κάνει φάρσα. Προς τούτο έδωσε ονόματα  και άλλων ανθρώπων που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την ιστορία του Τα ονόματα επιβεβαιώθηκε ότι ανήκαν σε υπαρκτά πρόσωπα.

*  Ο Δρ Φράνκλιν  Ρένο,ο επιστήμονας που υποτίθεται ότι τελειοποίησε την εφαρμογή της θεωρίας του ενοποιημένου πεδίου δεν βρέθηκε ποτέ ποιος ήταν. Οι συγγραφείς Μπέρλιτζ και Μούρ πίστευαν ότι  είναι ψευδώνυμο. Παρά ταύτα ισχυρίστηκαν  ότι τον συνάντησαν κι έμαθαν για το ιστορικό του. Το 1930 κατατάχθηκε σε  μία στρατιωτικοεπιστημονική μονάδα των ΗΠΑ σε ένα πρόγραμμα   Top Secret  που είχε προταθεί από τούς Αϊνστάιν και Λάντενμπεργκ . Έφτασε να γίνει διευθυντής του τμήματος. Όταν κατάλαβε ότι γνώριζε πάρα πολλά για να θεωρεί τον εαυτό του ασφαλή  παραιτήθηκε. παίρνοντας το ψευδώνυμο Φράνκλιν  Μούρ. ΄΄ Ακόμα με παρακολουθούν ΄΄ είπε στον Μούρ  κατά την συνέντευξη.

Μερικούς μήνες μετά την συνάντηση αυτή ο Ρενό πέθανε. ?

*  Οι συγγραφείς δεν αποκάλυψαν ποτέ την ταυτότητα του Ρένο, σεβόμενοι την επιθυμία του ,όπως είπαν ,για απόλυτη ανωνυμία και γιατί «διαταχθήκαμε από αυτούς που ενδιαφέρονται να διατηρηθεί το status quo».

Επίσης,  οι Μπέρλιτζ και Μούρ ισχυρίστηκαν ότι δεν βρέθηκαν κατάλογοι του πληρώματος του Αndrew Furuseth. O Πώλ Μπέγκ τους βρήκε το 1976 στο Υπουργείο Συγκοινωνιών τον ΗΠΑ . Εκεί επιβεβαιώνεται η ναυτολόγηση του Κάρλ Μ. Αλλιέντε  στις 16-8-1943 καθώς και των ονομάτων που ανέφερε στην επιστολή του προς τον Τζέσοπ. Επίσης, ο Μπέγκ διερωτήθηκε γιατί δεν ερευνήθηκε αν το Furuseth  και το DE 173 βρέθηκαν στην ίδια περιοχή όταν γινόταν το πείραμα.

Οι Μπέρλιτζ και Μούρ δήλωσαν ότι δεν ήταν διαθέσιμα τα ημερολόγια του  DE 173.

Έπρεπε να αρκεσθούν στις επίσημες ανακοινώσεις που κατέγραφε το Ναυτικό για τις κινήσεις του DE 173. Υπήρχε επίσημη συγκάλυψη; Πολλά επεισόδια ήταν φτιαχτά;

*  To Furuseth  συμμετείχε στη νηοπομπή GUS22.  Εικάζεται  ότι το DE 173 ίσως την προστάτευε διότι από το ημερολόγιο του μηχανοστασίου και από αναφορά του καπετάνιου του Eldridge ,το πλοίο έφυγε από το Μπρούκλιν στις 2-11-1943. Επίσης στις 20-11243 ενεπλάκη σε αψιμαχίες ανοιχτά της Καζαμπλάκας. Τα δρομολόγια του

Furuseth στο διάστημα Αυγ.1943- Ιαν. 1944 ήταν προς Οράν και Καζαμπλάνκα.

*  Από τον Μπέγκ  θεωρείται απίθανο το Ναυτικό των ΗΠΑ να έκανε ένα τόσο σπουδαίο μυστικό πείραμα παρουσία εμπορικών πλοίων ή κατά την διάρκεια μιας επικίνδυνης πολεμικής αποστολής συνοδείας.

*   Ο Αλλιέντε δεν ήταν μάρτυρας της τηλεμεταφοράς του πλοίου, αλλά το διάβασε σε εφημερίδα της Φιλαδέλφειας, καθώς και για την ξαφνική εμφάνιση και εξαφάνιση μελών του Furuseth  σε κάποια ταβέρνα εμπλεκόμενοι σε καυγά.

Τα  άρθρα αυτά  δεν βρέθηκαν σε καμία εφημερίδα της περιοχής.

*   Και ο Πώλ Μπέργκ καταλήγει. Η θέση των επιστημόνων είναι ότι η τεχνολογία για ένα τέτοιο πείραμα δεν υπάρχει ακόμα. Κρατάει όμως και μια επιφύλαξη λέγοντας. Πολλές φορές είναι αδύνατον να αποδείξουμε με βεβαιότητα αν είναι αληθινές ή ψεύτικες μερικές ιστορίες σαν αυτή που περιγράφει ο Αλλιέντε.  Γι’αυτό χρειάζονται πιο θετικές αποδείξεις.

*   Οι Τσάρλς Μπέρλιτζ και Γουίλλιαμ Μούρ  αντίθετα πιστεύουν ότι το μυστήριο του πειράματος της Φιλαδέλφειας δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί. Έχουν  πειστεί  πως   κάτι «παράξενο« έγινε τον Οκτώβριο του 1943.

ΣτΣ. Μέχρις ότου ξεκαθαριστεί αν το πείραμα αυτό ήταν μια πραγματικότητα ή όχι (;) οι μυθομανείς θα έχουν …μερίδιο από αυτή την ιστορία.

Το ΑΤ ΛΕΩΝ  ( D54)  παροπλίσθηκε στις 15-11-1992

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: