Οφειλόμενη Ενημέρωση

Σχετικά με άρθρο που γράφτηκε στην εφημερίδα «ΞΙΦΙΑΣ« (τεύχος 143), όπως με ενημέρωσαν και επιβεβαίωσα, χωρίς να σχολιάσω για τα κακώς κείμενα στην Εκκλησία, τα οποία δυστυχώς υπάρχουν, θα ήθελα να σταθώ στο σημείο που αναφέρεται στον γνωστό μας ιερέα, πατέρα Προκόπιο, όπως τον αποκαλούσαμε στη σχολή. Έγραψαν «Κόβουν τους Αγίους κομματάκια για να τα μοσχοπουλήσουν και τα οικονομήσουν» (Προκόπιος). Όπως λέω πιο πάνω, δυστυχώς στην Εκκλησία προκαλούνται σκάνδαλα, εφ’ όσον διοικείται από ανθρώπους με αδυναμίες.

Στην προκειμένη όμως περίπτωση και από σεβασμό στη μνήμη ενός πραγματικού ιεράρχη που ανάλωσε όλη του τη ζωή στην υπηρεσία του ανθρώπου μέσω της εκκλησίας που υπηρέτησε (1945-2003), οι αποδιδόμενες σε αυτόν κατηγορίες, ήταν μία όψιμη σκευωρία εις βάρος του ιεράρχη για λόγους που παραθέτω πιο κάτω και οι κατηγορίες αυτές κατέπεσαν τελεσίδικα με δύο απαλλακτικά βουλεύματα 168/1981 του Συμβουλίου των εν Πάτραις πλημμελειοδικών και 115 απόφαση του Α! τμήματος Διακοπών του Συμβουλίου των εν Πάτραις Εφετών όπου κατέφυγαν οι ποινικά ενάγοντες. Αυτά για ότι αφορά τον δήθεν τεμαχισμό του Αγίου.

Για την κατηγορία της κλοπής των εικόνων υπήρξε επίσης απαλλακτικό βούλευμα του Συμβουλίου των εν Πάτραις πλημμελειοδικών με αριθμό 169/1981. Για την διάρρηξη της Ι. Μητροπόλεως την 24 προς 25 Φεβρουαρίου 1978 και κλοπή καταγεγραμμένων εικόνων και καταχωρημένων στην Αρχαιολογική Υπηρεσία Πατρών, Ι. Σύνοδο και Ι. Μητρόπολη (επίσης αφαιρέθηκαν και χρηματικά ποσά), οι κλέφτες συνελήφθησαν και παραπέμφθηκαν στο Πενταμελές Εφετείο Πατρών. Τρεις ιδιώτες κατηγορούμενοι (τα ονόματα στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου), για αποδοχή προϊόντων εγκλήματος κ.λ.π. Όλες οι δίκες έγινα στη Πάτρα με απόφαση του Αρείου Πάγου (αριθμός 1159 τμήμα Ε` 23-11-1977) κατόπιν προσφυγής των κατηγορουμένων λόγω των μεγάλων πιέσεων που ασκούντο στην Κεφαλλονιά κατά την διάρκεια των ακροαματικών διαδικασιών και για τον φόβο διασαλεύσεως της δημόσιας ασφάλειας και τάξης.

Η δε Ιερά Σύνοδος μετά την απαλλαγή του, του έστειλε συγχαρητήριο τηλεγράφημα (13/1268 147/145 18 1052) αριθμ. πρωτ. 1866.

Η απαγγελθείσα σε αυτόν κατηγορία ήταν μία καθαρή σκευωρία κι έχει τις ρίζες της στα τρία πιο κάτω σημεία:

Α. Αντιδράσεις από τοπικούς-λαϊκούς και εκκλησιαστικούς παράγοντες διότι: 1)Επέβαλλε διοικητική τάξη στην Ι. Μητρόπολη, στους Ναούς και στις Μονές. Ειδικά στην Ι Μονή Αγ. Γερασίμου. 2)Επανέφερε την λειτουργία των Ι. Μονών εις το Κοινοβιακό σύστημα, από ιδιόρρυθμο που ήταν (κοινόβιο =ίδιο πρόγραμμα για όλους, λατρείας, κοινή τράπεζα, ηγείται ηγούμενος, δεν έχουν δική τους περιουσία. Ιδιόρρυθμο: ο κάθε μοναχός επιλέγει τον δικό του τρόπο ζωής, λατρείας, ατομικής περιουσίας, δεν δίνει αναφορά σε κανέναν), 3)Προσπάθεια δια δικαστικής οδού κατοχυρώσεως εκκλησιαστικής περιουσίας που είχε καταπατηθεί, πουληθεί, 4)Επέβαλε στους ιερείς πνευματική εργασία με μηνιαίες συνάξεις σε θέματα Λειτουργικά, ιεραποστολικά, κοινωνικά, 5)οργάνωσε κηρύγματα σε όλες τις ενορίες, κατηχητικά, διαλέξεις για μαθητές, φοιτητές κ.α., 6)πρόνοια για τους φτωχούς και πολύτεκνους, 7)Καταγραφή κειμηλίων και εικόνων,  Δυναμική ανάμιξη στην ανέγερση των νυν εργατικών πολυκατοικιών για τους αστέγους από τους σεισμούς του 1953, 9)ίδρυση ταχύρυθμου εκκλησιαστικής σχολής για τους ολιγογράμματους ιερείς και υποψηφίων ιερέων και τέλος μεταξύ των πολλών άλλων την ανέγερση του μεγαλοπρεπούς Ι. Ναού του Αγ. Γερασίμου στην Ι. Μονή. Σημειωτέων μέχρι την ενθρόνιση του στο νησί τον Νοέμβριο 1965 η έδρα ήταν εν χηρεία για αρκετά χρόνια.

Β. Ήρθε σε διάσταση απόψεων με τον τότε Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ για εκκλησιαστικά θέματα σχετικά με την Εξαρχία της Βουλγαρικής Εκκλησίας (επέμεναν οι Βούλγαροι ότι οι Μεθόδιος και Κύριλλος είχα σλαβικές ρίζες).

Γ.1) Ενεργοποίησε ειδικό παλαιό διάταγμα για την ανέγερση αγάλματος του Ι. Μεταξά στην πλατεία Αργοστολίου (δεν υπάρχει σήμερα), 2)Κατά το Δημοψήφισμα για το πολιτειακό το 1976 έλαβε εμφανή θέση υπέρ του Βασιλέως, μολονότι τα δύο κόμματα εξουσίας ήταν εναντίον της Βασιλευομένης Δημοκρατίας.

Αυτά τα δύο ήταν και οι κυριότερες αιτίες για ότι επακολούθησε. Πρωτοστάτησαν δε δύο υψηλά πολιτικά πρόσωπα της περιοχής.

Αυτά από πλευράς δικανικής ενημέρωσης.

Για όσους όμως τον γνώρισαν και τον έζησαν από κοντά ξέρουν πολύ καλά το σπουδαίο έργο που προσέφερε, πέρα από την Θεολογική κατήχηση. Θα μπορούσα να επικαλεστώ αρκετές μαρτυρίες παλαιών μας διδασκάλων και όχι μόνο, το που πήγαινε ο μισθός του μαζί με υλική βοήθεια και σε ποιες φτωχές οικογένειες του Πόρου. Όσον αφορά δε εμάς τους Ναυτόπαιδες του οφείλουμε πολλά. Ήρθε στη σχολή το 1954. Ο απόηχος της προ διετίας «ομαδικής απείθειας» των μαθητών επλανάτο ακόμη επάνω από την σχολή με ότι αυτό συνεπάγετο σε τρόπο διαβίωσης-εξέλιξης. Μόνο όσοι έζησαν την περίοδο εκείνη καταλαβαίνουν τι εννοώ. Η ανάμειξή του στα της καθημερινότητας της σχολής ήταν ένα βάλσαμο για εμάς, ένα καταφύγιο σε πολλές δύσκολες στιγμές. Και το σπουδαιότερο. Με το κύρος και την προσωπικότητα που είχε αγωνίστηκε μαζί με τον αείμνηστο, τότε, Διοικητή Ιωάννη Μασουρίδη σκληρά και επίμονα για την αναβάθμιση της ξεχασμένης για χρόνια από τις τότε ηγεσίες του ΠΝ Σχολής Ναυτοπαίδων. Και τα κατάφεραν. Οι καταταγόμενοι από το 1956 και εντεύθεν Ναυτόπαιδες, όταν αποφοιτούσαν ονομάζοντο Δίοποι και όχι Ναύτες Β` όπως οι μέχρι τότε τάξεις. Αυτό είναι έργο και δικό του και κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει.

Του πρέπει λοιπόν η αναγνώριση και ο οφειλόμενος σεβασμός στη μνήμη του.  Διότι όπως λέει η εκκλησία μας: «μη κρίνετε, ίνα μη κριθείτε εν ω γαρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, και εν  μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμιν»(Ματθ. Ζ` 1-3).

Υ.Γ. Τα στοιχεία είναι από το βιβλίο «Προκόπιος. Ο διωγμός και η δικαίωσή του« (2006).

Κυρ. Σιφνάκης

Πλωτ. (ΠΥ-ΣΗΜ) ε.α. Π.Ν.

Σ.Ν. 1952

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: