Γενναία Φωνή

ΘΕΣΕΙΣ

Ξένες δημοσιεύσεις

Είναι γνωστές οι αντιδράσεις που προκάλεσαν οι «θέσεις» της κας Θάλειας Δραγώνα σχετικά με την ιστορική πορεία του Έλληνα μέχρι τις ημέρες μας. Μέσα από μία επιστημονική αναθεώρηση της ιστορικής πραγματικότητας η εν λόγω συνεργάτης του Υπουργείου Παιδείας, κατέχει τη θέση της Ειδικής Γενικής Γραμματέως του Ενιαίου Διοικητικού και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, προσπαθεί να αποδομήσει (διάβαζε κατεδαφίσει) αυτό που είμαστε από χτες έως και σήμερα, αυτά που νοιώθουμε κι εκφράζουμε ως λαός, ως έθνος. Οι φωνές διαμαρτυρίας μεμονωμένες αλλά, δυναμικές, [αλήθεια που είναι ο οργανωμένος πνευματικός κόσμος της πατρίδας μας;], «έβγαλαν από τα ρούχα» τους όσους πιστεύουν σε αυτό που λέγεται «ελληνική ιστορία απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη«.

Μία γενναία φωνή διαμαρτυρίας γεμάτη εθνική υπερηφάνεια, παρρησία και θάρρος ήταν εκείνη του κ. Μίκη Θεοδωράκη, η οποία παίρνει μεγαλύτερη αξία αν, όπως λέγεται, ήταν σε απάντηση επιστολής της κα Δραγώνα, η οποία του ζήτησε «ηθική κάλυψη» στις επιθέσεις που εδέχετο. Σαν ψυχολόγος που είναι, ποντάρισε, φαίνεται, στην κολακεία («….εσύ που είσαι μεγάλος»). Αξίζει να δημοσιεύσουμε τμήματα από την απάντηση του κ. Θεοδωράκη για τις σελίδες του βιβλίου «Τι είν’ η πατρίδα μας;»

…..«Για όλα αυτά έχετε να πείτε μία μόνο λέξη: εθνοκεντρισμός, δηλαδή ότι είναι ασυγχώρητη υπε­ρηφάνεια για ένα λαό να θαυμάζει τα επιτεύγματα του, φτάνοντας στο σημείο να προτείνετε να εκλεί­ψει από τα σχολικά βιβλία, γιατί αυτό επιτάσσει η σύγχρονη επιστήμη για την αναθεώρηση της Ιστο­ρίας.

»Με άλλα λόγια επιχειρείτε έναν γενικευμένο ευνουχισμό σε ό,τι πολυτιμότερο και πιο ελληνικό πέτυχε ο λαός μας έως τώρα, με τελικό αποτέλεσμα τη μετατροπή μας σε έναν άλλο λαό, προσαρμοσμένο στις συνταγές του καμουφλαρισμένου αφελληνισμού, που κοσμούν κάθε σελίδα του εν λόγω βι­βλίου σας.

»Κι αυτό γιατί διαφωνείτε με την ύπαρξη και την αξία των βασικών πυλώνων πάνω στους οποίους στηρίχθηκαν οι ιδέες, οι πράξεις, οι αγώνες, οι θυσίες και τα έργα, πνευματικά και άλλα.

»Βαφτίζετε εθνοκεντρισμό την ξεχωριστή πίστη, ακόμα και θαυμασμό που μπορεί να έχει ένας λαός για την ιστορία και τον εαυτό του. Τις ξένες επεμ­βάσεις, που αλλοίωσαν την εθνική μας ζωή, τις θεω­ρείτε σχεδόν ανύπαρκτες και πρόσχημα για να καλύψουμε τις δικές μας — υπαρκτές βεβαίως — αδυ­ναμίες.

»Την ιδιαιτερότητα των αγώνων μας, ειδικά στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο την αποκαλείτε σωβινισμό, πράξη εχθρική προς τους άλλους, και τη θεωρείτε γενεσιουργό αιτία ξενοφοβίας.

»Την υπερηφάνεια μας για τα κατορθώματα των αρχαίων Ελλήνων τη βαφτίζετε στείρο εθνικισμό και ιστορική αυταπάτη. Δηλαδή θέλετε σώνει και καλά να αποδείξετε ότι κακώς πιστεύαμε ως τώρα όσα πι­στεύαμε για την καταγωγή, τις παραδόσεις, την ιστορία και τον πολιτισμό μας, πράξη που στην ιατρική επιστήμη ονομάζεται «ευνουχισμός». Και οχυρωμένη πίσω από ηχηρά ονόματα ξένων επιστη­μόνων, βαλθήκατε με τη βοήθεια ισχυρών πολιτικών και οικονομικών κύκλων, μιας και είναι πολύ δύ­σκολο να ευνουχίσετε έναν ολόκληρο λαό κατεδα­φίζοντας τα σύμβολα και τους μύθους του, να ξεκινήσετε το θεάρεστο έργο σας από τα τρυφερά και ανύποπτα παιδιά μας.

»Όπως το επιχείρησε χθες η φίλη σας κ. Ρεπούση — ανεπιτυχώς — ενώ σήμερα, με τον αέρα μάλιστα της κρατικής συμπαράστασης, το επεκτείνετε εσείς με νέα έφοδο για τον ευνουχισμό της μαθητικής μας νεολαίας από κρατικό μάλιστα πόστο!»

…«Είναι δυνατόν να επιτραπεί να γίνει κάτι τέ­τοιο;

Να γιατί με βρίσκετε», συνεχίζει ο κ. Θεοδωράκης, «και θα με βρίσκετε πάντοτε αντίθετο, γιατί πιστεύω ότι η γενιά η δική μου έχει αποδείξει στην πράξη, με — έργα και όχι μόνο με λόγια, ότι σ’ αυτή τη γωνιά της γης κατοικούν άνθρωποι που είναι Έλληνες με όλη την ιστορική σημασία αυτής της λέξης και τίποτε — απολύτως τίποτε — δεν μπορεί να αμαυρώσει και πολύ περισσότερο να αλλοιώσει».

…«Και γιατί δεν ρωτάτε και μας (όσους επιζήσαμε), που περάσαμε μέσα από το καμίνι της ξένης κα­τοχής, να σας πούμε από που αντλούσαμε τη δύναμη και το θάρρος να αναμετρηθούμε ίσος προς ίσον με την τερατώδη Χιτλερική μηχανή θανάτου; Μονάχα με τη σκέψη ότι στο βάθος είμαστε ανώτεροι από αυτούς! (Εξ άλλου σ’ αυτό μας βοηθούσε η μετα­τροπή των έχθρων μας σε μια συμπαγή μάζα αιμο­διψών βαρβάρων). Γιατί; Γιατί ανήκαμε σε ένα Έθνος πολύ ανώτερο απ’ αυτούς στον πνευματικό και πο­λιτισμικό κυρίως χώρο από τον Αισχύλο και τον Πλά­τωνα έως τον Σολωμό, τον Παλαμά και τον Καβάφη. Και όσοι είμαστε μορφωμένοι, το ηθικό μας ανά­στημα έπαιρνε συνειδητά δύναμη απ’ αυτούς. Όσο για τους αμόρφωτους αλλά γενναίους, αντλούσαν δύναμη, όπως οι αγωνιστές του ’21, από τα «μάρ­μαρα».

» Αν όλα αυτά είναι «παραμύθια», τότε ό,τι υπήρξε θετικό και ξεχωριστό ως τώρα, ας πούμε ότι ήταν και είναι «παραμύθι». Τότε για ποιον λόγο θέλετε να το κατεδαφίσετε; Δεν ξέρετε ότι έτσι σκοτώνετε την ψυχή μας; Χάρη στην οποία είσθε κι εσείς σήμερα ελεύθερη;

»Όπως ασφαλώς καταλαβαίνετε, για μένα προσω­πικά δεν υπάρχει καν ερώτημα «Τι ειν’ η πατρίδα μας;». Για όλους όσους αφιέρωσαν το έργο και κυρίως τη ζωή τους ολόκληρη σ’ αυτή την πατρίδα — και είναι χιλιάδες, εκατομμύρια Έλληνες, επώνυμοι ή ανώνυμοι, νεκροί ή ζωντανοί — δεν υπάρχουν τέτοια ερωτήματα, γιατί αυτοί οι ίδιοι είναι η πατρίδα…..»

ΣτΣ

(Ας ελπίσουμε ότι οι «προοδευτικές« απόψεις της εν λόγω συνεργάτιδος του Υπουργείου Παιδείας δεν θα μετουσιωθούν σε διδακτική ύλη στα σχολεία).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: